Trzeba tak handlować, żeby nie łamać prawa
Faktycznie klientowi należy również umożliwić płatność za towar podczas jego odbioru.
Ale mądre głowy omineły to prawo (faktem jest że masz trochę więcej roboty i odpadną ci klienci którzy nie chcą innej formy poza pobraniem, a raczej klienci którzy zamawiają tylko po to by nie odebrać)
Otóż można żądać od klienta przedpłaty celem pokrycia kosztów przesyłki pobraniowej (np. przelewem na konto), a następnie wysłać towar za pobraniem. Koszt przesyłki nie jest świadczeniem wykonywanym przez ciebie, ani też towarem. Ja to stosuje wobec wszystkich klientów detalicznych, a zwłaszcza nowych klientów.
Tak więc jeśli posiadasz sklep z opcją płatności z góry, to nic nie zmieniasz w formularzu, tylko zamieszczasz informację w regulaminie sklepu, że: istenieje możliwosć płatności w formie pobrania za towar, lecz po uprzednim przesłaniu np. 20zł. celem pokrycia kosztów takiej przesyłki. Jest zgodne z prawem i nikt nie może tego zarzucić. A klient który widzi jaka to komplikacja, wybiera wtedy od razu płatność z góry. Tylko nie dawaj tej opcji do wyboru w końcowym formularzu zamówienia bo jest 99% klientów którzy nie czytają regilaminu sklepu i wybierać będą pobranie jak tylko będzie taka możliwość. Ważne że masz taką infomację i jest zgodne z prawem, a jak się który oczytany uprze, to nie zapłaci z góry i cóż ci szkodzi wysłać jak za przesyłkę zapłacił, nawet jak jej nie odbierze to strat nie ponosisz.


  PRZEJDŹ NA FORUM