Trzeba tak handlować, żeby nie łamać prawa |
Faktycznie klientowi należy również umożliwić płatność za towar podczas jego odbioru. Ale mądre głowy omineły to prawo (faktem jest że masz trochę więcej roboty i odpadną ci klienci którzy nie chcą innej formy poza pobraniem, a raczej klienci którzy zamawiają tylko po to by nie odebrać) Otóż można żądać od klienta przedpłaty celem pokrycia kosztów przesyłki pobraniowej (np. przelewem na konto), a następnie wysłać towar za pobraniem. Koszt przesyłki nie jest świadczeniem wykonywanym przez ciebie, ani też towarem. Ja to stosuje wobec wszystkich klientów detalicznych, a zwłaszcza nowych klientów. Tak więc jeśli posiadasz sklep z opcją płatności z góry, to nic nie zmieniasz w formularzu, tylko zamieszczasz informację w regulaminie sklepu, że: istenieje możliwosć płatności w formie pobrania za towar, lecz po uprzednim przesłaniu np. 20zł. celem pokrycia kosztów takiej przesyłki. Jest zgodne z prawem i nikt nie może tego zarzucić. A klient który widzi jaka to komplikacja, wybiera wtedy od razu płatność z góry. Tylko nie dawaj tej opcji do wyboru w końcowym formularzu zamówienia bo jest 99% klientów którzy nie czytają regilaminu sklepu i wybierać będą pobranie jak tylko będzie taka możliwość. Ważne że masz taką infomację i jest zgodne z prawem, a jak się który oczytany uprze, to nie zapłaci z góry i cóż ci szkodzi wysłać jak za przesyłkę zapłacił, nawet jak jej nie odbierze to strat nie ponosisz. |